علت و راهکارهای رفع مشکل عدم کارکرد USB موبایل

عدم کارکرد USB موبایل ، شارژ نشدن تلفن همراه را به دنبال دارد. در این حالت گوشی شما ممکن است اصلا شارژ نشود یا در هنگام شارژ، قطع و وصل شود. دلایل مختلفی برای بروز این مشکل وجود دارد. علاوه براین، برای انتقال اطلاعات نیز از پورت یو اس بی استفاده می کنیم. پورت USB فقط برای شارژکردن طراحی نشده بلکه هدف اصلی برای طراحی آن انتقال داده ها است. 

دراکثر موارد مشکل به علت عدم تماس سطح فلزی داخل درگاه usb و شارژر میکرو یو اس بی می باشد. ممکن است کابل به طور مناسب اتصال را برقرار نکند. در این حالت باید لبه ی فلزی کوچک داخل پورت usb موبایل را بررسی کنیم. گاهی ممکن است چیزی داخل  پورت گیر کرده باشد یا گرد و خاک زیاد مانع برقراری اتصال مناسب شود.

کرک و پشم، گرد و خاک یا آشغال های ریز می تواند به روزنه های  گوشی نفوذ کند. برای اطمینان از این موضوع قبل از هر کاری لازم است داخل پورت میکرو یو اس بی یا داخل کابل شارژر، را تمیز کنیم. اگرشارژر قطع و وصل می شود یا اگر حتی بدون وصل کردن شارژر، گوشی شما علامت شارژ شدن را نشان می دهد، مشکل از اتصال نادرست پورت Usb می باشد. 

احتمال بعدی این است که، کابل معیوب باشد. در این حالت تعویض کابل پیشنهاد می شود. متخصصین مرکز سخت افزار ایران، دارای تخصص و مهارت لازم در خصوص تعمیر انواع برندهای موبایل می باشند. در صورت بروز مشکل در پورت یو اس بی موبایل، مشکل را بررسی و پس از عیب یابی، نسبت به تعمیر و یا تعویض آن اقدام خواهند کرد.

تعمیر کارکرد USB موبایل

تعمیر عدم کارکرد USB موبایل

تعمیر عدم کارکردUSB موبایل، از ضروریات این دستگاه به شمار می رود. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که کامپیوترتان نتواند تلفن همراه تان را تشخیص دهد. در صورت عدم کارکرد USBموبایل، قادر به شارژ کردن دستگاه نخواهیم بود و در نتیجه همواره با یک دستگاه خاموش رو به هستیم. 

عدم کارکرد USBموبایل منجر به شارژ نشدن یا قطع و وصل شدن شارژ می شود. به غیر از مشکل شارژ، برای انتقال اطلاعات از پورت USB به یک لپ تاپ یا PC دچار مشکل خواهیم بود. از همین رو است که تعمیر عدم کارکردUSB موبایل از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است.

دلایل عمده عدم کارکرد USB موبایل

  • عدم تماس سطح فلزی داخل درگاهUSB و شارژر میکرو یو اس بی

اگر کابل اتصال تعریف شده را برقرار نکند، باید لبه ی فلزی کوچک داخل پورت usb موبایل را بررسی شود.

  • گیر کردن ناخالصی ها در پورت USB

وجود گرد و خاک زیاد از برقراری اتصال مناسب جلوگیری می کند. این ناخالصی ها به دلیل کوچک و ذره بینی بودنشان به راحتی می توانند به داخل گوشی نفوذ پیدا کنند.

  • کابل معیوب

چنانچه کابل در اثر کشیدگی یا اتصال در آن دچار مشکلاتی چون پارگی شده باشد ارتباطی از طریق آن برقرار نخواهد شد و چاره ای جز تعویض آن نخواهید داشت.

  • اتصال نادرست پورت USB

قطع و وصل شدن شارژر یا نشان دادن علامت شارژ بدون اتصال به منبع برق، حاکی از اتصال نادرست پورت USB است.

راه حل هایی برای تعمیر عدم کارکرد USB موبایل

برای تعمیر عدم کارکرد USB موبایل مطمئن شوید قفل صفحه موبایلتان را باز کرده اید و حالت اتصال USB در موبایل روی موقعیت «انتقال فایل» تنظیم شده است. حالت اتصال به صورت پیش‌فرض همواره روی «فقط شارژ شدن» تنظیم می‌شود. برای اینکه رایانه دستگاهتان را شناسایی کند، هر بار که موبایل را به رایانه وصل می‌کنید، حالت اتصال انتقال فایل را انتخاب کنید.

تنظیم حالت اتصال کابل USB بر روی انتقال فایل

تنظیم حالت اتصال کابل USB بر روی انتقال فایل

  • دقت کنید موبایل به درستی از طریق کابل USB به رایانه متصل شده باشد.
  • از داخل صفحه اصلی، نوار وضعیت را به سمت پایین بکشید.
  • شارژ موبایل با USB را پیدا کنید و تاچ کنید؛ سپس ‏انتقال فایل‌ها (MTP) را انتخاب کنید.
  • مطمئن شوید که از کابل USB ارائه شده به همراه موبایلتان استفاده می کنید و دقت کنید درست به دستگاه و رایانه وصل باشد. از کابل های فیک و غیر استاندارد استفاده نکنید.
  • مطمئن شوید کابل USB کاملا سالم و بدون آسیب دیدگی است. برای این کار از یک درگاه  USB دیگر در دستگاه رایانه کمک بگیرید.
  • رایانه را restart کنید
  • اگر موبایل شما کارت حافظه دارد، موبایل را خاموش کنید و کارت حافظه را بیرون بیاورید، سپس دوباره آن را وارد کنید. موبایل را روشن کنید و آن را دوباره با کابل USB به رایانه وصل کنید.
  • موبایلتان را به‌روزرسانی کنید تا مطمئن شوید که از کارآیی بهینه و آخرین بهبودها بهره می‌برید.
تنظیم حالت اتصال کابل USB بر روی انتقال فایل

آموزش تعمیر عدم کارکرد USB موبایل

  • از سالم بودن کابل USB مطمئن شوید.

اگر با وجود فعال بودن گزینه USB debugging مشکل عدم کارکردUSB موبایل همچنان برقرار بود، باید از سالم و اصل بودن کابل USB اطمینان حاصل کنید. به یاد داشته باشید که شارژ شدن گوشی با کابل قطعا به معنای ایجاد ارتباط بی نقص با کامپوتر نیست. همواره از کابل فابریک موبای استفاده کنید.

از فعال بودن USB debugging اطمینان حاصل کنید
  • از فعال بودن USB debugging اطمینان حاصل کنید.

سیستم عامل موبایل برای اتصال به کامپیوتر به قابلیت USB debugging نیاز دارد. این قابلیت باید در موبایل شما فعال باشد. برای این کار منوی Settings دستگاه را باز کنید سپس Developer Options را تاچ کنید در نهایت گزینه USB debugging را فعال نمایید. حال بار دیگر گوشی خود را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر وصل کنید. در صورت دریافت پیغام هشدار بر روی نمایشگر موبایل، گزینه تایید کننده ارتباط را انتخاب نمایید.

از فعال بودن USB debugging اطمینان حاصل کنید
  • از سالم بودن پورت اتصال کامپیوتر مطمئن شوید.

اگر کابل USB که از آن استفاده می‌کنید، مشکلی ندارد، احتمالا مشکل از پورت USB لپ‌تاپ یا کامپیوترتان است.

  • از نصب بودن USB Driver مورد نیاز بر روی کامپیوتر مطمئن شوید.

اکثر اوقات زمانی که شما برای اولین بار گوشی خود را به کامپیوتر وصل می‌کنید، کامپیوتر به طور خودکار USB Driver را نصب می‌کند، اما احتمال دارد که کامپیوتر شما بنا به هر دلیل در انجام این کار موفق نبوده باشد.

  • از برنامه Android Transfer استفاده کنید.

برنامه Android Transfer امکان رد و بدل وایرلس فایل بین موبایل وکامپیوترتان را فراهم می‌کند.

تعمیرات موبایل

کارشناسان مرکز تعمیرات موبایل، تخصص و مهارت لازم برای تعمیر انواع برندهای موبایل را امری ضروری و اضطراری در حوزه تعمیرات دیوایس های الکترونیکی می دانند. تیم کارشناسی نمایندگی موبایل، با شناسایی  مشکل پورت USB موبایل نسبت به تعمیر عدم کارکرد USB موبایل تعویض آن اقدام خواهند کرد. این مرکز با تکیه بر دانش و تکنولوژی روز، تمامی مشکلات مربوط به این بخش را به خوبی و با بهترین کیفیت رفع و رجوع خواهند کرد.

نمایندگی موبایل

نمایندگی موبایل تمامی خدمات مرتبط با تعمیر ، فروش و آموزش تعمیرات موبایل را به کاربران گرامی در سراسر کشور ارائه می نماید . این مرکز با تکیه بر خلاقیت و مهارت کارشناسان خود موفق به کسب بالاترین امتیاز کیفی از سوی کاربران و همچنین رقبا شده است.  احترام به مشتری و حقوق او رکن دیگری است که پرسنل  تعمیرات موبایل همواره مد نظر قرار داده اند. آن چه ما را خشنود می سازد رضایت کاربران از خدمات این مجموعه است.

24 پاسخ

  1. سلام گوشی من امروز داخل اب افتادالان روشنه وکارمیکنه ولی این پیام یواس بی قطع شد ووصل شد نمیزاره گوشیم خاموش بشه فلش گوشیمم انگارچشمک میزنه چیکارکنم درست بشه؟

  2. سلام اعلان USB جدا شد و وصل شد پشت سر هم تکرار میشه. گوشیم اصلا خاموش نمیشه. لطفا کمکم کنین

    1. سلام دوست عزیز ، ایراد پیش امده برای دستگاه شما نرم افزاری میباشد در این رابطه در صورت تمایل میتوانید همراه با دستگاه به شعبه ی ستارخان مرکز ما جهت دریافت خدمات مراجعه نمایید .

  3. اگر مرتب پیام وصل و قطع یواس بی میده . بیاید توی تنظیمات بعد مدیریت عمومی بعد بازنشانی و بعد گزینه بازنشانی کلیه تنظیمات را بزنید .تمام .

    1. مهسا لطفی گفت:

      همین کار رو کردم درست شد. الهی موفق باشین ممنون که با راهنماییتون مشکل مردم رو حل میکنید

  4. سلام. من یه هفته س که گوشی جی پلاس کیو ۲۰ رو گرفتم . او تی جی وصل میشه ولی یو اس بی سوییچ نمیشه روی دیوایس. چیکار باید بکنم؟

  5. سلام
    من گوشی مو به هیچ یو اس بی وصل نکردم
    اما علامت یو اس بی اومده بالای گوشی م
    هر کاری میکنم نمیره میشه همراهیم کنین

    1. سلام دوست عزیز . ممکنه یک باگ باشه ، گوشیتون رو یکبار ری استارت کنید اگر اخیرا برنامه جدید نصب کردید حذف نصب کنید

  6. سلام. واسه من یه اعلان میاره میگه. رابط USBوصل شد جدا شد از وقتی این اعلان اومده گوشیم خاموش نمیشه. فلش رو روشن میکنم پرپر میکنه. میشه کمکم کنید.

  7. با سلام گوشی من رد می نوت 11 پرو هستش تازه هم گرفتم
    یه مشکل عجیب برخوردم
    بدون اینکه گوشی به برق باشه ارور قطع و وصل شارژر میده
    موقعی که 20 درصدر داره صفحه و علامت باطری شروع به چشمک زدن میکنه
    به نظرتون مشکل از کجاست؟

  8. شارژر من سالمه و هر گوشی رو شارژ میکنه به جز گوشی خودم
    گوشی خودم با کابل شارژ شارژرم با پاور بانک شارژ میشه اما مستقیم به برق میزنم نه. با هیچ شارژری مستقیم به برق بزنم شارژ نمیشه
    چه مشکلی میتونه وجو داشته باشه؟

  9. وقتی که گوشی رو به کامپیوتر وصل میکنی
    یه پیام میاد که اجازه بدیم وصل شه یا ن
    من گزینه نه رو روی اون پیام زدم و گزینه do not show رو هم زدم حالا دیگه اون پیام نمیاد گوشی منم به کامپیوتر وصل نمیشه چیکار باید کنم ؟

  10. سلام گوشی من مدلa21sهستش وusbرو وصل کردم هی قطع وصل میشه تمام راه هارو امتحان کردم درست نشد شما راحل دیگه ای ندارید؟

    1. کاربر گرامی ایراد میتواند از فلش یا جا اسلات موبایل باشد.
      جهت دریافت خدمات با شماره های سایت تماس گرفته همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

  11. باسلام. کارت حافظه من روی گوشی و کامپیوتر کار میکنه ولی روی دوربین ارور میده و مدام میگه کارت دیگری را وارد کنید و چند بار که دوربین رو روشن خاموش میکنم یا کارت رو درمیارم و دوباره به دوربین میندازم میتونم چنتا عکس بگیرم ولی خیلی زود دوباره ارور میده

    1. سلام دوست عزیز معمولا این دسته از مشکلات مربوط به خود کارت حافظه است. دوربین را با یک کارت حافظه دیگر چک کنید در صورتیکه برای کارت حافظه جدید هم ارور داد دستگاه شما نیاز به عیب یابی و بررسی تخصصی دارد؛ جهت دریافت خدمات با شماره های سایت تماس گرفته همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

  12. سلام برای من نوشته شارژ USB بعد وقتی لمسش میکنم دو تا گزینه اورده ۱ دستگاه متصل ۲ این دستگاه
    حالا اگر بزنم روی” این دستگاه “ممکنه که فایلای گوشیم حذف شن؟

    1. مال منم اونطوریه من که می‌خوام به این دستگاه تغییر بدم نمیشه تغییر داد.فقط روی دستگاه متصل مونده منم مجبورم گوشیمو خاموش کنم و بزنم به شارژ

      1. میشه آب بره توگوشی شارژبشه فقط یواس بی رونخونه میشه آب رفته تعمیرکارمیگه آب رفته توش خرابش کرده پپ چطورشارژمیگیر

        1. سلام کاربر گرامی، USB موبایل شما نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی دارد؛ برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02154114 تماس بگیرید.

    2. برا منم همینه واست درست شد؟

  13. سلام
    کابل یوس بی شناسایی میشه
    وصل میشه ولی درعین وصل
    وانتقال فایل قطع ووصل میشه
    باید کابل درآوردودباره وصل کرد
    چندکابل هم تعویض کردم

    1. والا هرکاری که ذکر کرده بودید را انجام دادم فقط پیام میده یو اس بی وصل شد و موقع قطع هم پیام میده یو اس بی جدا شد ضمنا فلش را با رابط مخصوص گوشی به گوشی وصل میکنم بازم همون پیام ها را میده تمام تنظیمات یو اس بی را هم که اشکال زدایی یواس بی هست را هم فعال کردم ولی یواس بی فعال نمیشه دوتا گوشی دارم یکی سامسونگ آ۲۱اس و دیگری جی ۴ یا جی ۴۰۰ بلاخره موفق نشدم که نشدم ولی گوشی آ۱۰اس داریم بدون تنظیمات و فعال کردن اشکال زدایی یو اس بی وصل میشه هم کابل یواس بی هم فلش حالا مشکل از کجاست؟

  14. سلام خسته نباشید ببخشید چرا گوشی جی پلاس ایکس 10 های یواس‌بی رو نمیاره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − پنج =