دلیل از کار افتادن مموری کارت

برای مراقبت از مموری کارت و جلوگیری از آسیب دیدن آن ، راه کارهایی وجود دارد که به کار بستن آن ها به شما در جهت حفظ و نگه داری آن کمک خواهد کرد .  SD کارت خود را  از برند‌های معتبر خرید نمایید  ، هنگامی که مموری SD خود را دریافت می‌کنید، ابتدا آن را یکبار فرمت کنید ، مموری کارت را مستقیماً و به  صورت ناگهانی از دستگاه خارج نکنید، وقتی که می‌خواهید مموری کارت را از تلفن همراه یا دوربین خود خارج کنید، سعی کنید دستگاه‌ تان ابتدا خاموش شده باشد ، همیشه مقداری از فضای مموری کارت را خالی  نگه دارید. زمانی که فایل‌های سیستمی SD کارت شما از بین برود ، خراب شده و یا غیرقابل دسترسی‌ باشد . کار کرد  SDکارت متوقف خواهد شد . در این حالت با خطاهای مختلفی مواجه خواهید شد که تعمیرات مموری کارت را ضروری می سازد.

برخی از آن ها عبارتند از ؛

  • “Unsupported media card inserted, format now”
  • “Media is not formatted. Would you like to format now”
  • “The SD card cannot be recognized” 
  • Please insert the drive
  • Access denied ” when SD card is corrupted or broken ”

اگر هنگام استفاده از مموری کارت با این خطاها مواجه هستید. مموری کارت شما مشکل پیدا کرده است و جهت بررسی و عیب یابی آن، باید با متخصصین تعمیر موبایل تماس بگیرید. ممکن است مشکل یک ایراد نرم افزاری ساده باشد و به راحتی رفع شود. اما گاهی مموری کارت به کلی معیوب شده و در این حالت تعویض آن ضروری می باشد.

تعمیرات مموری کارت

خواندن این مقاله پیشنهاد می شود : آموزش فعال کردن گوشی در سامانه همتا

چگونه مموری کارت معیوب را تعمیر کنیم؟

حتما برای شما هم پیش آمده که بنا به دلایلی مموری کارت شما از کار افتاده و دیگر قابل استفاده نمی باشد. اصلا نگران نباشید زیرا در این مقاله راه های ساده ولی کار آمد را در زمینه تعمیرات مموری کارت به شما خواهیم آموخت.

روش اول: شما می‌توانید با اسکن کردن مموری کارت خود خطاها ئ ایرادات احتمالی را رفع نمایید.برای اینکار، کافیست که با راست کلیک کردن بر روی درایو مموری‌کارتتان، وارد roperties شده و با انتخاب سربرگ Tools، روی Check Now کلیک کنید.

روش دوم: اگر با این خطا Card Locked مواجه شدید، شما بسیار خوش‌شانس هستید! کافیست که مموری کارت را از دستگاهتان خارج کرده و ضامن سمت چپ آن را روی حالت Unlock قرار دهید و مجدد امتحان کنید.

روش سوم: اگر مموری کارت شما خراب شده و هیچ فایلی درون آن قابل مشاهده نیست، کافیست که ابتدا وارد Folder Option شده و مطابق تصویر زیر، گزینه Show hidden files and folder را انتخاب کنید. پس از آن، با ورود به محیط Command Prompt (وارد Run شده و عبارت CMD را تایپ کنید) دستور زیر را نوشته و کمی صبر کنید. دقت داشته باشید که بجای حرف H، حرف درایو مموری کارت خودتان را قرار دهید:

chkdsk H:/ r

روش چهارم: اگر که با پیغام ?Unsupported media card inserted, format now مواجه شدید، مموری کارت خود را فرمت کنید. بابت از دست رفتن اطلاعات خود نگران نباشید؛ شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای بازیابی اطلاعات مموری کارت، اقدام به ریکاوری کردن آن‌ها نمایید.

علت از کار افتادن مموری کارت چیست؟

از کار افتادن مموری کارت به دلایل مختلفی اتفاق می ‌افتد که مهم ترین آن ها به شرح ذیل هستند:

  • قرار گرفتن نادرست مموری کارت در خشاب

ممکن است شناسایی نشدن حافظه جانبی به خاطر این باشد که قطعه به درستی در جایگاه خود قرار نگرفته است. به همین دلیل توصیه می شود یک بار آن را بیرون آورده و مجدداً در خشاب دستگاه قرار دهید. علاوه بر آن در صورتی که شیارهای مربوط به کارت حافظه آسیب دیده باشند، به احتمال زیاد موبایل قادر به شناسایی آن نخواهد بود.

  • نیم سوز شدن رم

یکی از اصلی‌ ترین دلایلی که منجر به کار نکردن مموری کارت می ‌شود، نیم سوز شدن رم است. هنگامی که کارت حافظه در معرض آسیب‌ های فیزیکی یا آب خوردگی قرار می‌ گیرد، رم نیم سوز می ‌گردد. همچنین بی‌ دقتی در جدا کردن حافظه می ‌تواند باعث آسیب دیدن رم شود.

  • عدم پشتیبانی تلفن هوشمند از کارت حافظه

بعضی از موبایل ‌های موجود در بازار نمی ‌توانند از کارت ‌های حافظه با ظرفیت بالا پشتیبانی کنند. حتی ممکن است این موضوع به از کار افتادن مموری کارت ختم شود. همچنین احتمال دارد فرمت کارت حافظه با نسخه اندروید شما ناسازگار باشد.

  • استفاده نادرست از کارت حافظه

عدم توجه به تمیز کردن کارت حافظه و وارد شدن ضربات شدید به آن باعث خرابی قطعه می ‌شود. حتی استفاده از کارتخوان‌ های غیر استاندارد هم موجب آسیب دیدن حافظه و در نهایت سوختن آن می گردد. در ضمن اگر مموری کارت را بدون خاموش کردن دستگاه خارج سازید، احتمال خرابی آن افزایش می‌ یابد.

  • ریکاوری مموری کارت

یکی از مشکلاتی که برای مموری کارت‌ ها به وجود می ‌آید، از دست رفتن اطلاعات ذخیره شده در آن ها است. خوشبختانه امروزه نرم‌ افزارهای مختلفی برای ریکاوری داده ‌های کارت حافظه وجود دارند. بعضی از این برنامه‌ ها قابل نصب در رایانه هستند. در حالی که برخی دیگر برای گوشی‌ های اندروید و ios مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

از جمله بهترین نرم ‌افزارهای بازیابی اطلاعات می ‌توان به Ease US Data Recovery Wizard، Disk Drill، Card Recovery و… اشاره کرد. فرآیند ریکاوری داده‌ های مموری کارت عملیاتی تخصصی است که نیاز به دانش بالا دارد. به همین دلیل بهتر است برای انجام این کار از افراد متخصص و زبده کمک بگیرید.

تعمیرات مموری کارت

اگر مموری کارت ، فلش مموری یا هر ابزار ذخیره‌سازی شما به درستی کار نمی‌کند، پاک کردن و حذف پارتیشن‌ها یکی از راه‌های حل مشکل آنها است. این روش بخصوص برای رفع مشکل حافظه‌هایی که فرمت نمی‌شوند یا میزان حافظه را به صورت صحیح نشان نمی‌دهند، بسیار موثر است و می‌توانید پارتیشن‌هایی را که با برنامه‌های معمول (نظیر مدیریت دیسک پیش‌‌فرض ویندوز) قابل حذف شدن نیستند، حذف کنید؛ همچنین این فرآیند، به صورت کامل تمامی پارتیشن‌های یک دیسک را حذف می‌کند تا دوباره بتوانید آنها را بازسازی کنید.

هشدار: این روش تمامی اطلاعات موجود روی دیسک را به صورت کامل و بدون برگشت پاک می‌کند؛ پس اگر هنوز فلش مموری یا کارت حافظه شما قابل استفاده است، از اطلاعات آنها کپی بگیرید؛ همچنین مراقب باشید یک درایو را به اشتباه انتخاب نکنید!

واحدهای تعمیرات موبایل

مرکز تخصصی تعمیرات گوشی موبایل ارائه دهنده تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیر، ترمیم، بهسازی، ارتقاء و بازیابی اطلاعات به کاربران تمامی مدل های تلفن همراه است. دارندگان کلیه حافظه های جانبی صرف نظر از مدل و سری دستگاه خویش می توانند به نمایندگی تعمیرات مموری کارت مراجعه نمایند و تخصصی ترین تعمیرات مرتبط را دریافت نمایند.

نمایندگی تعمیرات مموری کارت کادری متخصص و کارآمد از برترین تعمیرکاران این حوزه را به همکاری فراخوانده تا شما هموطنان گرامی با یک بار مراجعه به این مرکز، بتوانید کوچگترین  عیب و نقص موجود در موبایل های خود را – اعم از نواقص سخت افزاری و نرم افزاری- تعمیر و رفع کنید و از مراجعه به مراکز دیگر بی‌نیاز باشید. نکته شایان ذکر در باب سرویس و تعمیرات موبایل آنکه، هزینه‌های اخذ شده جهت تعمیر در این مرکز بر اساس نرخنامۀ مصوب بوده که در صورت نیاز و یا درخواست مشتری، پیش از اقدام به تعمیر، به ایشان اعلام می‌گردد. واحدهای تعمیرات موبایل در بخش زیر معرفی می شوند.

نمایندگی موبایل

نمایندگی موبایل به دلیل ساختار مشتری‌مدار خود، اهتمام ویژه‌ای به خدمات‌رسانی سریع ، با کیفیت و با قیمت‌های مصوب و هزینه‌های تضمین‌شده به هموطنان گرامی دارد. در مرکز تعمیرات موبایل قطعات و خدمات تخصصی با بهترین قیمت و کیفیت ارایه می‌گردد.

بعلاوه به شما این اطمینان داده می‌شود که کلیه محصولات ارائه شده در مرکز تعمیرات موبایل ‌نظیر تاچ و ال‌سی‌دی، سوکت شارژ، قاب و درب پشت با درجه کیفی عالی و اورجینال بوده و این مرکز از فروش کالاهای تقلبی و کارکرده به شدت خودداری می‌کند.

12 پاسخ

  1. چندتا فلش دارم که دیگه وقتی به کامپیوتر یا گوشی وصل میکنم اصلا قابل شناسایی نیست واسه دستگاه
    آیا قابل تعمیره؟؟

    1. سلام دوست عزیز ، متاسفانه در حال حاضر خدمات تعمیرات فلش در شعب مرکز ما قابل ارائه نمیباشد .

  2. با سلام
    مموری کارت میکرو دارم که روش یه تَرَک افتاده
    الانم دیگه روی گوشیم قابل شناسایی نیستش و وقتی میذارم پیام فرمت میاد روی گوشی
    آیا راهی برای دسترسی به اطلاعات مموریم دارم؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز ، خدمات بازیابی اطلاعات در شعب ولیعصر و پیروزی مرکز ما قابل ارائه میباشد ، در این رابطه در صورت تمایل میتوانید همراه با دستگاه به این دو شعبه مراجعه نمایید

  3. سلام وقت بخیر
    خواستم‌ببینم اطلاعات مموری سوخته قابل بازیابی هست؟؟؟؟؟؟؟

    1. سلام وقت بخیر خیر متاسفانه اطلاعات مموری که از دسترس خارج می شوند یا به اصطلاح سوخته حساب می شوند ، قابل بازیابی نیست

  4. سلام،من یه کارت حافظه 64 گیگ دارم که مشکل داره،مشکلش هم اینه که نه با گوشی فرمت میشه؛ نه با کامپیوتر؛ نه میشه اطلاعات درونش رو پاک کرد و نه محتواهای درونش رو جابجا کرد؛مثلا از یک پوشه به پوشه دیگری برد،فقط میشه از اطلاعاتش کپی گرفت،این مشکل راه حل داره و تضمینی قابل تعمیر هست؟
    تشکر

  5. مرتضی بینایی گفت:

    باسلام. مشکلی برامموری من بوجود اومد که نمیدونم چی هست. رو گوشی فیلم میدیدم.بعد فیلم از برنامه خارج شدم گوشی زدم شارژ. عصر دیدم اصلا انگار نه انگار ک مموری روگوشیمه. روفلش وگوشیای دیگه هم جواب نداد. لطفا راهنماییم کنید.

    1. جهت دریافت خدمات با شماره های سایت تماس گرفته همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

  6. سلام خسته نباشید
    در حال کپی کردن یک فایل درون کارت حافظه بودم که یکباره کارت حافظه بدون هیچ پیغام یا نمایش خطایی از گوشی کلا پرید انگار که اصلا کارت حافظه روی گوشی نیست ، بعد از اون کارت حافظه رو روی گوشی های دیگه هم تست کردم هیچ عکس العملی نشون نداد انگار کلا بود و نبودش روی گوشی فرقی نداره ، چه مشکلی براش پیش اومده ؟ ایا قابل حل هست؟
    ممنون

  7. آرین خدادادی گفت:

    سلام.مموری کارت من ویروسی شده و هر کاری کردم درست نشد. همه ی آموزش های بالا رو رفتم ولی توی همشون به ارور windows unable to coplete this format..یک پوشه تو این مموری کارت هست که اسمش Autorun.inf هست..وقتی بازش میکنم توش هیچی نیست ولی وقتی با winrar بازش میکنم یک پوشه ی روسی به نام Привидение که اصلا پاک نمیشه..لطفا راهنماییم کنید..ممنون

    1. مرکز سخت افزار ایران گفت:

      سلام دوست عزیز مموری ویروسی شده و باید دستگاه به صورت حضوری بررسی بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 16 =