تست صدای اسپیکر

اگر اسپیکر موبایل شما درست کار نمی کند ، می توانید جهت تست صدای اسپیکر و عیب یابی آن ، با متخصصین تعمیر موبایل ، درنمایندگی موبایل  تماس بگیرید. متخصصین مرکز پس از بررسی موارد ذیل نسبت به حل مشکل اقدام خواهند کرد .

اسپیکر /  Speaker از لغات  انگلیسی است  که معادل فارسی آن بلندگو می باشد. داخل گوشی های موبایل، یک اسپیکر طراحی شده است و وظیفه ی پخش صدا به عهده ی این اسپیکر می باشد. اگر اسپیکر موبایل  در معرض ضربه ی شدید قرار بگیرد ، در اثر ورود گرد و غبار و مواد خارجی کثیف شود و یا آب به داخل آن نفوذ کند ممکن است در کیفیت صدای آن مشکل ایجاد شود ؛ خش خش کردن ، قطع شدن خود به خود صدا و کم شدن صدای اسپیکر از جمله این مشکلات هستند .

تست صدای اسپیکر

تست صدای اسپیکر به صورت تخصصی

تست صدای اسپیکر به صورت تخصصی درنمایندگی موبایل انجام می گردد. در این بخش به ذکر برخی از مشکلات اسپیکر که توسط کاربران گزارش شده و راه حل موجود جهت رفع آن ها می پردازیم.

شنیدن نویز هنگام پخش صدا

ممکن است هنگام اضافه نمودن صدای موبایل ، مشکلات  نویز را در صدای آن احساس کنید.  این مشکل معمولا به دلیل عملکرد نامناسب بک نرم افزار اتفاق می افتد.

حل مشکل : 

  • گوشی را در حالت Safe Mode ریست کنید.
  • جهت انجام این عملیات مراحل ذیل را دنبال نمایید.
  •  دکمه پاور را گرفته و نگه دارید.
شنیدن نویز هنگام پخش صدا
  • انگشت خود را روی گزینه Power off در زیر Phone Options گرفته و نگه دارید.
  • با ظاهر شدن عبارت Reboot to safe mode  بر روی RESTART بزنید.
  • زمانی که گوشی restart شد، شما در حالت Safe Mode هستید.
شنیدن نویز هنگام پخش صدا

صدای اسپیکر قطع می شود.

گاهی مشکل موجود در اسپیکر قطعی صدای آن می باشد. قطعی صدا ممکن است  هم در زمان زنگ خوردن، تماشای ویدئو و یا پخش موسیقی و موارد دیگر مشاهده گردد. با اینحال برخی اوقات بدون هیچ مشکلی کار می کند و گاهی اوقات بدون مشکل در پخش صدا، صرفاً صدای گوشی در حالت حداکثری قرار نمی گیرد.

حل مشکل :

  • در صورت تداوم مشکل از اطلاعات مهم یک پشتیبان تهیه کنید.
  • گوشی را ریست فکتوری نمایید.
  • به احتمال قریب به یقین  این مشکل مربوط به نرم افزار می باشد.
  • cache partition را پاک کنید .

صدای بلندگو خیلی کم است.

حل مشکل:

در صورتی که صدای اسپیکر شما به صورت محسوسی کم شده است . مراحل زیر را دنبال نمایید ، در صورت تداوم مشکل به نمایندگی موبایل جهت تست صدای اسپیکر مراجعه نمایید.

  • گوشی را ریست کرده و مجدا صدای آن را تست کنید.
  • منفذهای خروجی صدا را بررسی کنید که مسدود نشده باشد.
  • صدای گوشی را بلند کنید.

تست اسپیکر آیفون

  • به تنظیمات آیفون خود بروید.
  • روی “Sounds & Haptics” ضربه بزنید.
  • روی “Ringtone & Alerts” ضربه بزنید.
  • یک زنگ یا آلارم را پخش کنید و به صدای آن گوش دهید.

اگر صدای اسپیکر واضح و بلند است، اسپیکر شما سالم است. اما اگر صدای اسپیکر ضعیف، خش خش دار است یا قطع و وصل می شود، ممکن است اسپیکر شما دچار مشکل شده باشد.

همچنین برای تست اسپیکر آیفون، می توانید به یک موسیقی و ویدئو با صدای خیلی بلند گوش کنید اگر صدا دچار خش و اشکال شد نشان می دهد که اسپیکر آیفون خراب است.

تست-اسپیکر-آیفون

تست اسپیکر آیفون به کمک برنامه

برای تست اسپیکر گوشی اپل می توانید یک برنامه از اپل استور دانلود کنید. برنامه های مخصوص برای تست اسپیکر در اپ استور موجود هستند. این برنامه ها معمولاً صداهای مختلفی را پخش می کنند و به شما امکان می دهند صدای اسپیکر خود را در فرکانس های مختلف آزمایش کنید.

نمایندگی موبایل و واحدهای تعمیرات موبایل

نمایندگی موبایل خدمات تخصصی تعمیر ، فروش و آموزش تعمیرات موبایل را به کاربران تلفن های همراه ارائه می نماید. مدیریت این مجموعه جهت جذب پرسنل در هر بخش  سه عامل ؛  تخصص ، تجربه و تعهد را مد نظر قرار داده است. همچنین ابزار آلات مدرن جهت ارائه ی خدمات در هر بخش فراهم شده است. واحدهای تعمیرات موبایل به صورت مجزا طراحی شده اند و در هر واحد خدمات مرتبط با یکی از برندهای تلفن همراه به کاربران ارائه می گردد. در این قسمت به ذکر نام هریک از واحدهای تعمیرات موبایل بسنده می کنیم. در صورت تمایل می توانید خدمات ما را درهرواحد مطالعه نمایید.

3 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر من وقتی که میکروفون گوشی را هنگام بازی باز و بسته میکنم صدای وز وزی میاد و نمیدونم چطوری درستش کنم الان مشکل از گوشیست یا بلند گو گوشی من پوکو ایکس تری پرو است

  2. باسلام
    ممنونم میشم اگر راهنمایی کنید . گوشی سامسونگ مدل A50 دارم که در حین شارژ باطری گوشی زنگ خورد تا آمدم جواب دادم صدای اسپیکر کلا همراه با نویز شدید بطوریکه نه صدای من می‌رود و نه هم صدای کسی را از پشت گوشی میشنوم صدا قطع نیست صدا میاد ولی مفهموم نیست همراه با پارازیت شدید هستش بردم تعمیرگاه بعد از گرفتن هزینه ۴۰۰ هزار تومانی صدای گوشی خوب شد اما بلافاصله بعد از یک روز دوباره به همان حالت برگشت .اگر ممکنه راهنمایی کنید باتشکر

    1. احتملا اسپیکر بلندگوش گوشی مشکل دارد که باید تعویض شود. جهت دریافت خدمات با شماره های سایت تماس گرفته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =