چرا گوشی به کامپیوتر وصل نمی شود؟

بارها پیش آمده زمانی که قصد داشتید گوشی خودتان را به کامپیوتر وصل کنید با اخطاری با عنوان USB device not recognized رو به رو شده اید. این ارور به این معنی می باشد که کامپیوتر شما نمی تواند گوشی را شناسایی کند. در نتیجه امکان برقراری ارتباط بین این دو وجود ندارد. در این مطلب قصد داریم به بررسی این موارد و راه حل هایی در باب رفع مشکل عدم اتصال گوشی به کامپیوتر بپردازیم.

چرا-گوشی-به-کامپیوتر-وصل-نمی-شود؟

دلایل عدم اتصال گوشی به کامپیوتر خانگی و لپ تاپ ها

عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر می تواند دلایل متعددی داشته باشد. یکی از دلایل مشکل عدم اتصال گوشی به کامپیوتر مربوط به زمانی می شود که شما گوشی خود را به کامپیوتر وصل نموده و در حال برقراری اتصال هستید. سپس برای قطع ارتباط از sefly remove hardwere استفاده نکردید. این عمل سبب می شود کامپیوتر در موارد بعدی که شما قصد برقراری ارتباط را دارید نتواند گوشی شما را شناسایی نماید. دلیل بعدی ممکن است به دلیل بدافزارها و ویروس ها باشد که باعث شود کامپیوتر نتواند پورت مربوطه را شناسایی کند یا این فرایند را ناقص قلمداد کند.

راه حل های معضل عدم اتصال گوشی به کامپیوتر چیست؟

برای حل مشکل عدم اتصال گوشی به کامپیوتر راه های مختلفی وجود دارد که ما قصد داریم در این مطلب خلاصه از این موارد را به شما توضیح دهیم. برای حل این ارور و خطا شما بدون آنکه نیاز باشد un instal کنید ، می توانید با قطع کردن کامپیوتر خود از منبع برق این مشکل را حل کنید. توجه داشته باشید که خاموش کردن سیستم به تنهایی کافی نیست و شما حتما باید کامپیوتر خود را از منبع برق جدا کنید. در کامپیوترهای جدید حتی زمانی که شما سیستم خود را خاموش می کنید باز مادربورد دستگاه از منبع برق استفاده می کند.

دلیل انجام این کار چیست؟

مادربردها مکانی هستند که تمامی قطعات سخت افزاری کامپیوتر به آنها متصل می شوند. پورت های یو اس بی نیز یکی از این سخت افزارها می باشند. گاهی اوقات باید مادربوردها را ریبوت کرد. همانطور که ذکر شد با خاموش کردن دستگاه نیز فرایند ریبوت مادربورد ( خاموش و روشن کردن مجدد ) انجام نمی شود. درنتیجه بهتر است شما در این لحظه سیستم خود را از منبع برق اصلی جدا نمایید. باید این نکته را هم اشاره کنیم که اگر از لپ تاپ استفاده می کنید باید باطری لپ تاپ خود را جدا نمایید.

آموزش اتصال گوشی به لپ تاپ

  • اتصال لپ تاپ به گوشی از طریق USB debbuging

برای فعال کردن قابلیت USB debugging، می‌تونید به طریق زیر عمل کنید:

  • وارد قسمت تنظیمات (Settings) گوشیتون بشید.
  • به بخش Developer Options برید و اون رو فعال کنید. اگر این گزینه در دسترس نیست، ابتدا به بخش About device برید و چند بار پیاپی روی گزینه Build Number ضربه بزنید تا Developer Options فعال بشه.
  • حالا بخش USB debugging رو فعال کنید.
  • یک بار دیگه گوشی رو با کامپیوترتون از طریق کابل USB متصل کنید. با این کارها، قابلیت USB debugging برای شما فعال میشه و اتصال گوشی به کامپیوتر باید مشکلتون رو حل کنه. 
  • روش اتصال از طریق بلوتوث

یکی از روش هایی که در لپ تاپ می توان از آن برای اتصال استفاده نمود بلوتوث است. شاید کمتر شنیده باشید که می توان با بلوتوث گوشی خود را به سیستم متصل کنید. اما این روشی بسیار کارامد برای این فعالیت است. شما با مراجعه به تنظیمات گوشی خود می توانید با تنظیم مسیر اتصال و تغییر آن از یو اس بی به بلوتوث اقدام به اتصال گوشی خود بصورت کاملا راحت و سریع نمایید.

  • روش اتصال از طریق وای فای

باید این را بدانید که تنها از طریق یو اس بی نمی توان به کامپیوتر وصل شد. بلکه می شود از روش هایی که در خود گوشی تعبیه شده است با دستگاه ارتباط برقرار کرد. یکی از این مسیرها استفاده از وای فای است. شما می توانید در زمانی که کامپیوترتان گوشی شما را از طریق یو اس بی شناسایی نمی کند با استفاده از امکان وای فای گوشی خود را به سیستم متصل کنید.

در نهایت می توان گفت :  می توانید از روش های مختلفی برای رفع مشکل عدم اتصال گوشی به کامپیوتر استفاده کنید. حتی برنامه هایی برای این امر ساخته شده است که می توان از آن برای برقراری اتصال استفاده نمود. تنها با دانلود کردن و نصب این نرم افزارها بر روی کامپیوتر خود می توانید فرایند برقراری اتصال را تسریع نمایید و از امکانات بیشتری استفاده کنید.

نمایندگی موبایل و واحدهای تعمیرات موبایل

نمایندگی موبایل خدمات تخصصی تعمیر و ترمیم  انواع مدل های تلفن همراه را به کاربران گرامی عرضه می نماید. این نمایندگی با ارائه ی سال ها خدمت به هم وطنان عزیز در سراسر کشور ، همواره به عنوان مرکز منتخب کاربران مطرح بوده است. تمرکز این مرکز بر خدمات باکیفیت ، سرعت در ارائه ی خدمات ، کسب رضایت مشتری و… می باشد. مدیریت این مجموعه جهت نیل به این اهداف برترین متخصصین کشور را به همکاری فراخوانده است . همچنین تجهیزات و امکانات مدرن جهت انجام تعمیرات در مرکز فراهم گشته است. نمایندگی موبایل خدمات خود را در واحدهای مجزا به کاربران عرضه می نماید ، در صورت تمایل خدمات ما را در واحدهای تعمیرات موبایل مطالعه نمایید.

نمایندگی تعمیر گوشی / تعمیر گوشی ایسوس / تعمیر گوشی اپل / تعمیر گوشی اچ تی سی / تعمیر گوشی ال جی / تعمیر گوشی سامسونگ / تعمیر گوشی سونی /نمایندگی اصلی مادربرد / نمایندگی اصلی بازیابی اطلاعات / نمایندگی اصلی آل این وان / نمایندگی اصلی تی وی مانیتور / نمایندگی اصلی ویدئو پروژکتور / مرکز سخت افزار ایران / نمایندگی اصلی نوت بوک / نمایندگی اصلی لپ تاپ / نمایندگی اصلی ماشین های اداری /  نمایندگی اصلی تعمیرات موبایل / نمایندگی اصلی تعمیرات تبلت

تعمیر موبایل / تعمیر گوشی / تعمیرات گوشی / تعمیرات موبایل / تعمیرات موبایل اپل / تعمیرات موبایل ایسوس / تعمیرات موبایل ایسر / تعمیرات موبایل فوجیتسو / تعمیرات موبایل لنوو / تعمیرات موبایل سونی / تعمیرات موبایل سامسونگ / تعمیرات موبایل پاناسونیک / تعمیرات موبایل شارپ / تعمیرات موبایل ال جی / تعمیر موبایل ایسوس / تعمیر موبایل ایسر / تعمیر موبایل اپل / تعمیر موبایل فوجیتسو / تعمیر موبایل لنوو / تعمیر موبایل ال جی / تعمیر موبایل سامسونگ / تعمیر موبایل شارپ / تعمیر موبایل سونی / تعمیر موبایل پاناسونیک / تعمیر موبایل کیوسرا /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − چهار =