اتصال اینترنت گوشی های اندرویدی

ما در پروسه ی جهانی شدن، با پیشرفت و گسترش اطلاعات مواجه ایم. افزایش مشغله ی انسان در مقابل حجمه ی اطلاعات مورد نیازش در  زمینه های مختلف موجب کاهش زمان برای یادگیری و به خاطر سپردن اطلاعات شده است. قابلیت های کابردی قابل توجهی که ابزارهایی مثل گوشی های اندروید، نوت بوک و… دارند موجب گرایش عامه ی مردم به استفاده ی بیش از پیش از آن ها شده است. اتصال اینترنت گوشی های اندرویدی مبحثی است که در این مقاله به آن پرداخته شده است.

اتصال اینترنت گوشی های اندرویدی

اتصال به شبکه ی جهانی و شبکه های اجتماعی به وسیله ی اینترنت گوشی های اندرویدی

شبکه ­ی جهانی و در دل آن شبکه­­های اجتماعی، در بردارنده­ی مقدار قابل توجه­ی از اطلاعاتی­اند که ممکن است برای کاربران حیاتی جلوه کنند؛ تا در یک مکان یا زمان خاص به استفاده و یا به روزرسانی آن اطلاعات نیاز مبرم داشته باشند. اینترنت و دنیای نا متناهی آن به حدی جذاب و کارآمد است که همه­ی ما بیشترین میزان وقتمان را در جست و جو و کنکاش با آن می­گذرانیم.

میزان کاربرد اینترنت گوشی های اندرویدی در شبکه ی جهانی و شبکه های اجتماعی

هرچه چقدر سرعت اینترنت بالاتر می رود، قدرت دسترسی به اطلاعات نیز بالا می رود. در نتیجه کابران تمایل بیشتری به استفاده از آن دارند. اتصال به اینترنت، ارائه  سرعت بالای اینترنتی نسل۴Gو بالاتر از آن، دسترسی همیشگی، ذخیره ی اطلاعات و دیگر ویژگی های گوشی اندروید موجب شد ه است، از پرکاربردترین ابزارهای الکترونیکی به شمار رود. 

این وسیله امکان رفع نیازهای مختلف کاربران را در شبکه ی جهانی و زیرمجموعه ی آن یعنی شبکه های اجتماعی را به خوبی فراهم کرده است. البته این میزان استفاده از اینترنت گوشی های اندرویدی همیشه با یک سیر صعودی همراه نیست.گاه قطعی موقت اینترنت یا اشکال در اتصال، وقفه ی غیرمعمولی را در کار کاربران ایجاد می کند. در این مقاله به ارائه ی بررسی ها و راه کارهای مختلفی در جهت حل مشکل “عدم اتصال داده” می پردازیم. امید که راهگشا باشد.

علت های قطعی اینترنت گوشی های اندرویدی

ابتدا باید اذعان داشت که در کشور ایران یکی از مهم ترین دلایل قطعی اینترنت، قطعی اپراتور سرویس دهنده ی آن است تا مشکل تنظیمات گوشی. بیشتر دارندگان گوشی های اندروید تا با این مشکل مواجه می شوند گمان می کنند گوشی دچار مشکل سخت افزاری شده است. اما  باید در نظر داشت دلایل مختلفی برای مشکل اتصال اینترنت گوشی های اندرویدی هست. از تنظیمات نادرست APNگرفته تا تعیین میزان استفاده از اینترنت در بخش تنظیمات و … . تمام تلاش ما بر این بوده تا بتوانیم راهکارهایی در جهت حل این مشکل ارائه دهیم.

مراحل برطرف کردن مشکل اتصال اینترنت گوشی های اندرویدی

تنظیمات مربوط به APN

وارد تنظیمات گوشی شده و بخش wireless and network مطمئن شوید که گزینه ی Mobile Data روشن باشد. در ادامه، باید در انتخاب اپراتور شبکه گزینه ی صحیح را با توجه به سیمکارتنان انتخاب کرده باشید. 

تنظیمات مربوط به APN01

( سعی کنید در انتخاب اپراتور قوی ترین آنتن را جست و جو و انتخاب کنید). به تنظیمات APN توجه داشته باشید: اگر گوشی “ریست فکتوری” شده، یا سیم کارت آن عوض شده و یا اینکه تازه خریداری شده باشد ممکن تنظیمات تغییر یافته و یا اینکه پاک شده باشد. 

برای این منظور توصیه می شود به تنظیمات اینترنت گوشی های اندرویدی رفته سپس “شبکه یا داده های موبایل “را انتخاب نمایید و در بخش “نام نقاط دسترسی” Access Point Names  وارد شوید. در این قسمت اگر APN نداشته نباشد باید یک APN جدید به وسیله ی گزینه ی سه نقطه در بالای صفحه گزینه  New APN را انتخاب کنید و بسازید.

تنظیمات مربوط به APN02

عملکرد بهتر دستگاه در صورت بروز مشکل

قبل از هر کاری بهترین راه برای از بین بردن مشکلات نرم افزاری در هر دستگاه الکترونیکی، خاموش و روشن کردن آن است.(در گوشی های اندروید برای رفع مشکل اتصال به اینترنت، خاموش و روشن کردن اتصال داده ها است و یا اینکه حالت پرواز (یا هواپیما) روشن و خاموش شود این کار موجب بهتر عمل کردن دستگاه و اینترنت آن نیز می شود)
بهتر است از طریق تنظیمات یا نوار بالای گوشی(نوتیفیکیشن) مطمئن شوید داده های تلفن همراه شما روشن است.

تعیین سقف میزان استفاده از داده

سقف میزان استفاده از داده های تلفن همراه و سیمکارتتنان را تعیین کنید. ( یا حداکثری برای آن تعیین کنید.)این قابلیت اتصال اینترنت گوشی های اندرویدی موجب می شود تا در صورتی که به سقف مورد نظر رسید، علامت اخطار را مشاهده کنید. همچنین ارتباط اینترنتی خود به خود قطع می شود تا هزینه ی اضافی برای شما نداشته باشد. در بیشتر موارد همین موضوع دلیل ایجاد مشکل در اتصال تلفن همراه شماست. پس بهتر است تیک مربوط محدودیت استفاده از داده(limit mobile data) را بردارید.

تعیین سقف میزان استفاده از داده

تنظیمات مربوط به VPN

سپس در هر قسمت تنظیمات آن را وارد کنید. بعد از آن تنظیمات پروکسی را چک کنید. زیرا گاهی ممکن است به دلیل نصب بعضی برنامه ها و یا استفاده از ابزار تغییر دهنده ی “آی پی” تنظیمات پروکسی گوشی تغییر کند و باعث ایجاد مشکل در اتصال اینترنت گوشی های اندرویدی شود. (از طریق تنظیمات گوشی در بخش wireless and network   گزینه Proxy یا VPN را انتخاب کنید و ایجاد شده را پاک کنید تا مشکل رفع شود.)

تنظیمات مربوط به VPN

همیشه نباید به دنبال مشکل سخت افزاری بود. گاهی به همین سادگی می توان یکی از بزرگ ترین دغدغه های اینتزنت گوشی اندروید را از طریق برداشتن چند تیک حل کرد. به دنبال راه حل باشید.

نمایندگی موبایل

نمایندگی موبایل دارای بخش های مختلف خرید، فروش و تعمیر موبایل  می باشد. در این مرکز کارشناسان دارای تخصص در زمینه ی موبایل و ابزارهای الکترونیکی، خدمات با کیفیتی را ارائه می دهند. هر نوع موبایل با هر مشکل سخت افزاری و نرم افزاری در این مرکز مقابل خود مشتری تعمیر می شود. مدل های مختلف با کیفیت گوشی، تبلت، نوت بوک و …   با ارائه ی گارانتی (یا ضمانتنامه) به فروش می رسد. 

کارشناسان این مرکز آماده ی ارائه ی مشاوره قبل و بعد از خرید می باشند تا در بهترین حالت ممکن وظیفه ی خود را در قبال ارائه خدمات عالی به مشتری انجام داده باشند.

تعمیرات موبایل

نمایندگی تعمیر گوشی، تبلت، نوت بوک و …  ارائه دهنده  ی بهترین خدمات موبایل، تعمیر، برنامه ریزی، مشاوره و …. است. به چندین سال سابقه ی خود افتخار می کند و بهترین کادر فنی و مشاوره ای در زمینه ی تعمیر و فروش گوشی های همراه با آن همکاری می کنند. این مرکز از کارشناسان مجرب، کارآزموده و با سابقه در حوزه ی تعمیرات، برای بهبود عملکرد استفاده می کند. هرگونه مشکل سخت افزاری و نرم افزاری با بهترین و جدیدترین ابزارها و روش ها در این مرکز برطرف می شود تا بار دیگر مشتری شاهد بهترین عملکرد موبایل خود باشد.