آیفون ۸ و آیفون ایکس در یک نگاه

همزمانی معرفی آیفون ۸ و آیفون ایکس اپل سبب بروز تردیدهایی در میان خریداران و علاقمندان این محصول گشت.  علاقمندانی که قصد خرید جدیدترین محصول اپل را داشتند حال با دو دستگاه جدید روبرو گشتند که هر یک برخوردار از ویژگی های منحصر بفرد هستند. ویژگی هایی که امکان انتخاب میان آنها را بسیار دشوار ساخته است.

اگر شما هم از این دسته افراد هستید، توصیه می‌کنیم قبل از تصمیم گیری قطعی این مقاله اختصاصی را مطالعه کنید. در این مقاله با مقایسه آیفون ۸ و آیفون ایکس در یک نگاه ، برتری و مزایای هریک از این دو محصول بررسی می شود. اگر چه در مراسم رونمایی از این دو محصول، از ۷ ویژگی برتر آیفون X در مقایسه با آیفون ۸ سخن رفت، لیکن در نهایت شما هستید که می توانید پس از مقایسه آیفون ۸ و آیفون ایکس یکی را انتخاب و تهیه کنید.

آیفون-۸-و-آیفون-ایکس-در-یک-نگاه

بارزترین تفاوت آیفون ۸ و آیفون ایکس

بارزترین تفاوت موجود میان آیفون ۸ و آیفون ایکس نحوه شناسایی هویت کاربر است. این شناسایی در آیفون ۸ با تاچ آیدی صورت می گیرد و انگشت شما در هنگام ورود اسکن می شود اما در آیفون x روند کاملا متفاوت است و تایید هویت توسط اسکن صورت انجام می پذیرد. این حسگر که برای اولین بار در گوشی آیفون X اپل استفاده می شود بسیار دقت بالایی دارد و میزان خطای آن یک در یک میلیون است.

مهندسان اپل به منظور بهره‌مندی از قابلیت Face ID از سیستم دوربینی به نام True Depth در بالای نمایشگر استفاده کردند که به همراه سنسورهای دیگری همچون سسنور IR و یک پروژکتور در این قسمت جای گرفته‌اند. استفاده از سنسور اثر انگشت در میان مردم جا افتاده است و این سنسور امتحانش را پس داده ولی سیستم تشخیص چهره هنوز برای کاربران آشنا نیست. موضوع اینجاست که این سیستم در شب به‌ درستی عمل خواهد کرد و یا در صورتی‌ که کاربر تغییری در چهره‌اش رخ دهد همچنان کاربر را به‌ راحتی شناسایی خواهد کرد.

دیگر تفاوت های آیفون ۸ و آیفون ایکس

یکی دیگر از بارزترین تفاوت های موجود میان آیفون ۸ و آیفون ایکس صفحه نمایش آنهاست. اگر چه این دو دستگاه، هر دو از صفحه نمایش HDR10 برخوردار هستند اما در واقع تنها آیفون ایکس است که دارای این قابلیت به معنای واقعی است. صفحه نمایش آیفون ۸ به صورت LCD است. نمایشگر آیفون ایکس از نوع OLED بوده که، اولین نمایشگر OLED باکیفیتی محسوب می‌شود که قابلیت استفاده در آی‌فون را داشته است. دیگر نتایج حاصل از مقایسه صفحه نمایش آیفون ۸ و آیفون ایکس در یک نگاه عبارتند از:

  • دوربین پشتی: (آیفون : ۱۲+۱۲ مگاپیکسل و لنزهای واید و تله‌فوتو)، (آیفون ۸ : دروبین ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8)
  • دوربین جلویی: (آیفون X : دارای حالت پرتره‌ای با قابلیت ایجاد جلوه‌ی ویژه‌ی مصنوعی بوکه)، (آیفون ۸: سنسور ۷ مگاپیکسلی و قابلیت ضبط ویدیوهایی با رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ ۳۰ فریم‌ بر ثانیه)
  • قیمت گوشی: ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی (آیفون ایکس: ۹۹۹ و ۱۱۴۹ دلار)، (آیفون۸ : ۶۶۹ و ۸۴۹ دلار)
  • صفحه‌نمایش و بدنه: ( آیفون  ۱۱۲۵×۲۴۳۶ پیکسل)، (آیفون ۸: رزولوشن ۷۵۰×۱۳۳۴ پیکسل)
  • امنیت: (آیفون ایکس: دوربین مادون قرمز برای تشخیص چهره‌ی صاحب گوشی)، (آیفون ۸: تاچ آیدی)

نمایندگی موبایل و واحدهای تعمیرات موبایل

نمایندگی موبایل در سه حوزه ی تعمیر ، فروش و آموزش تعمیرات موبایل فعالیت می نماید. در هر حوزه برترین متخصصین را از سراسر کشور به همراهی فراخوانده ایم. لذا با مراجعه به نمایندگی موبایل از خدماتی منحصر به فرد بهره مند خواهید شد. شایان ذکر است ، خدمات تعمیرات موبایل ، در کارگاه های مجزا به کاربران ارائه می گردد. جهت آشنایی با خدمات ما در واحدهای تعمیرات موبایل وارد صفحه ی مورد نظر خود شوید.