تاریخچه انواع برند های موبایل

انواع برند های موبایل از گذشته تا کنون توسط کمپانی های مختلف تولید و به بازار عرضه شده اند. اولین تماس با موبایل در سال ۱۹۷۳ میلادی توسط مارتین کوپر یکی از مدیران شرکت موتورولا از خیابانی در نیویورک به رئیس شرکت رقیب موتورولا انجام گرفت. گوشی تولیدشده توسط شرکت موتورولا که در آن زمان یک شرکت کوچک بود «دایناتَک» نام داشت و به تلفن آجری ملقب بود، ارتفاعی حدود ۲۰ سانتیمتر داشت، دارای ۳۰ مدار الکترونیکی و یک باتری بود که ۱۰ ساعت طول میکشید تا شارژ شود و تنها نیم ساعت دوام می آورد. از زمان اولین تماس موبایل ۹ سال طول کشید تا شبکه موبایل بین مردم توسعه یابد.

در سال ۱۹۸۳ میلادی گوشی دایناتک با قیمت ۳۹۹۵ دلار رسماً وارد بازار آمریکا شد. در سال ۱۹۸۹ میلادی ورود گوشی‌های موبایل در سریال‌های تلویزیونی، باعث معرفی آن به قشر جوان در آمریکا شد. در سال ۱۹۹۱ اولین گوشی همراه تولید انبوه، یعنی نوکیا ۱۰۱۱ وارد بازار شد.

تاریخچه انواع برند های موبایل

اولین گوشی هوشمند

تا سال ۱۹۹۱ تنها استفاده از تلفن همراه، مکالمه صوتی بود. در سال ۱۹۹۲ اولین پیامک فرستاده شد. اولین موبایل هوشمند یا smartphone ، گوشی سیمون شرکت IBM بود که در سال ۱۹۹۳ با قیمت ۹۰۰ دلار وارد بازار شد.

یک سال بعد در سال ۱۹۹۴ اولین بازی موبایل، تِتریس وارد گوشی‌ها شد. در سال ۱۹۹۶ تولیدکنندگان به این فکر افتادند که برد رادیو را هم در موبایل بگنجانند و استفاده بهینه‌تری از این وسیله داشته باشند. به این ترتیب رادیو هم به امکانات تلفن‌های همراه افزوده شد.

اینو بخون حتما به کارت میاد : راهنمای خرید شارژر موبایل

تاریخچه ی موبایل اپل

در سال ۱۹۸۸اپل آغازگر توسعه ی  وسیعی در تغییر نقش تلفن همراه بود. در این  سال اولین نسخه از تبلت pda وارد بازار شد . اوایل سال ۲۰۰۷، اولین آیفون توسط استیو جابز معرفی شد و صنعت تلفن های هوشمند  با بهره گیری از برنامه ی IOS وارد مرحله ی جدیدی شد. اکنون که ۹ سال از تولید آیفون می گذرد، این تلفن همراه  تغییرات زیادی را به خود دیده تا به شکلی که امروز می بینم در آمده است .

اگه می خوای موبایلت حرفه ای تعمیر بشه بیا اینجا 👈 تعمیر انواع برندهای موبایل در تهران 👉

تاریخچه ی موبایل سامسونگ

شرکت سامسونگ به طراحی و ساخت گوشی های همراه با مدل های متعدد معروف است . در سال ۱۹۸۸ اولین گوشی موبایل سامسونگ در تعدادی  محدودی تولید شد . اولین گوشی همراه لمسی سامسونگ SPH-M1000  است که  می توان آن را پدر خط تولید گوشی های لمسی امروز سامسونگ معرفی کرد . نخستین گوشی های هوشمند سامسونگ در سال ۲۰۰۳ تولید شدند . سال ۲۰۱۱ را می توان نقطه عطفی برای خط تولید سامسونگ و برند گلکسیِ این شرکت در نظر گرفت.

اگه می خوای موبایلت حرفه ای تعمیر بشه بیا اینجا : تعمیر انواع موبایل با گارانتی

تاریخچه ی موبایل ال جی

در سال ۱۹۵۸ ال‌جی بانام گلداستار در کره تأسیس گردید . یکی از حوزه‌هایی که ال‌جی در سال‌های اخیر بر آن تمرکز داشته گوشی‌های هوشمند است . ال جی الکترونیک تولید کننده ی طیف وسیعی از گوشی های هوشمند  است . در ۲۷ اکتبر ۲۰۱۳ به غیر از G3، LG رسما  از  گوشی های هوشمند منحنی، پرده برداری کرد و در نوامبر ۲۰۱۳در کره جنوبی منتشر شد . در سال ۲۰۱۵، این برند به یک برند جهانی تبدیل شد .

تاریخچه موبایل شیائومی

شیائومی یک شرکت چینی طراحی و تولید محصولات الکترونیک است و مقر آن در پکن قرار دارد. از ابتدای انتشار نخستین گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۱، شیائومی سهم بزرگی در بازار های آمریکا، پکن، هنگ کنگ و هند را بدست آورد. این شرکت پس از سامسونگ، دومین تولیدکنندهٔ بزرگ تلفن‌های هوشمند در جهان است که رابط کاربری آن‌ها MIUI است.

تاریخچه موبایل شیائومی به سال ۲۰۱۰ بازمی‌گردد، زمانی که لی جون، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت، با سرمایه ۴۱ میلیون دلاری، یک شرکت نرم‌افزاری به نام Mi.com را تأسیس کرد. این شرکت در سال ۲۰۱۱ اولین گوشی هوشمند خود را با نام Mi 1 روانه بازار کرد. گوشی Mi 1 یک گوشی هوشمند اندرویدی با صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی و پردازندهٔ Qualcomm Snapdragon S4 بود. این گوشی با قیمتی بسیار پایین‌تر از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار، بسیار موفق بود و به محبوبیت شیائومی کمک کرد.

در سال‌های بعد، شیائومی به سرعت رشد کرد و طیف وسیعی از محصولات جدید را معرفی کرد. این شرکت در سال ۲۰۱۲ اولین تبلت خود را با نام Mi Pad روانه بازار کرد و در سال ۲۰۱۳ اولین تلویزیون هوشمند خود را با نام Mi TV روانه بازار کرد. شیائومی همچنین در زمینهٔ تولید لوازم خانگی و ابزار نیز فعالیت می‌کند.

شیائومی در سال ۲۰۱۹ به دومین تولیدکنندهٔ بزرگ تلفن‌های هوشمند در جهان تبدیل شد. این شرکت در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۴۶ میلیون دستگاه تلفن هوشمند فروخت که نسبت به سال گذشته رشد ۵۴ درصدی داشته است. شیائومی در سال ۲۰۲۲ نیز به رشد خود ادامه داد و بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه تلفن هوشمند فروخت. شیائومی به دلیل ارائهٔ محصولات با کیفیت بالا و قیمت‌های پایین، به محبوبیت زیادی در بین کاربران جهان دست یافته است. این شرکت در حال حاضر در بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه در سراسر جهان فعالیت می‌کند.

تاریخچه موبایل شیائومی

تاریخچه ی موبایل سونی / sony

سال ۲۰۰۱ ، زمان ورود شرکت سونی به دنیای موبایل است . اولین گوشی اکسپریا سونی در اوایل سال ۲۰۰۸ معرفی و در اکتبر همان سال به بازار عرضه شد . در سال ۲۰۱۳ اولین اسمارت فون ۵ اینچی سونی و همچنین اولین پرچمدار ضدآب وارد بازار شد . سپس شرکت سونی به معرفی دو دستگاه جدید تحت عنوان های Sony Xperia Z3 و Z3 Compact از سری دستگاه های اکسپریای خود اقدام کرد.

تاریخچه ی موبایل هوآوی

 کار اصلی شرکت هوآوی ساخت تلفن همراه و ایجاد شبکه از طریق مشارکت بود. این شرکت در سال ۲۰۰۶ به هواوی واگذار شد. هوآوی که سومین برند بزرگ تولید کننده موبایل در جهان به شمار می رود، اخیرا از دو اسمارت فون خود به نام های P9 و P9 Plus رونمائی نموده که امکانات و ویژگی های ارزشمند و قابل توجه ای در خود دارند.

با خواندن این مقاله دانش خود را به روز نگاه دارید : اگر ال سی دی گوشی موبایل شکست چه کنیم ؟

تاریخچه ی موبایل اچ تی سی

شرکت اچ تی سی از جمله شرکت هایی است که در سی سال اخیر ، در زمینه ی صنعت موبایل پیشرفت بسیاری داشته و خیلی سریع  به عنوان یکی از  غول های بازار موبایل  تبدیل شده است . این شرکت با روی آوردن به گوشی های اندرویدی توانست مشتریان بسیاری را جذب کند . این روزها   HTC   تلفن های همراه خوبی را می سازد و هرسال یک تلفن به بازار عرضه می کند .

تاریخچه ی موبایل نوکیا / Nokia

نوکیا قدیمی ترین شرکت در جهان می باشد که به تولید موبایل پرداخته است .  در سال ۱۹۸۴ ، اولین تلفن قابل حمل به نام Talkman Mobira با وزنی کمتر از ۵ کیلوگرم و بعد از آن اولین گوشی موبایل با وزنی در حدود ۸۰۰ گرم با نام Mobira Cityman توسط نوکیا ارائه شدند . در چند سال اخیر،  با آمدن آیفون و اندروید استقبال از گوشی های نوکیا کم شده است .

تاریخچه ی موبایل ایسوس

شرکت ایسوس  درسال ۱۹۹۰  کار خود را آغاز کرد .  این کمپانی  در سال   ۲۰۰۶  برای اولین بار به سمت تولید اولین گوش های موبایل پیش رفت و موفق به ساخت اولین گوشی با برند ایسوس شد .  موبایل ایسوس شامل سه دسته کلی Zenfon – PadFone – Fonepad با رنگهای متنوع می باشد .

تاریخچه ی موبایل آلکاتل

کمپانی الکاتل – لوسنت با ادغام دو شرکت آلکاتل ( فرانسه ) و شرکت لوسنت ( آمریکا) تاسیس شد . پس از این ادغام  در سال ۲۰۰۴بخش عمده ی امتیاز تلفن همراه آلکاتل به شرکت ltc که یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات الکترونیک در جهان است واگذار گردید بعد از گذشت دو سال یعنی از سال ۲۰۰۶ تولید تلفن های همراه آلکاتل از سر گرفته شد .

تاریخچه ی موبایل کترپیلار

شرکت کتر پیلار،  یک شرکت آمریکایی است و قدمت این شرکت به سال ۱۹۰۴ میلادی بازمی‌گردد .  اولین موبایل شرکت کاترپیلار در سال ۲۰۱۲ میلادی تولید شد . در حال حاضر گوشی های این شرکت  در ۳۰ کشور دنیا به فروش می رسند. هدف اصلی تولید موبایل در این شرکت، ساخت گوشی‌هایی است که ضد آب بوده و  در مقابل ضربات شدید و افتادن از ارتفاع مقاومت بالایی داشته باشند .

تاریخچه ی موبایل ویلی فاکس / willy fox

ویلی فاکس از جمله برندهایی است که به تازگی وارد بازار موبایل شده است . این برند تا کنون دو محصول با نام های Storm و  Swift به بازار عرضه کرده است . این دو مدل از نظر طراحی و قیمت تقریبا شبیه هم هستند .

تاریخچه ی موبایل لنوو

شرکت لنوو در سال ۲۰۱۴  موتورولا را از گوگل خرید . گوشی‌های این شرکت در چند سال گذشته به‌صورت متناوب وارد بازار شد که خانواده‌ی A لنوو، سری مقرون‌به‌صرفه‌ ی این شرکت است. همچنین گوشی‌های سری S و P ازجمله گوشی‌های مرغوب این برند چینی به‌حساب می‌آیند. اما یکی از شاخص‌ترین گوشی‌های لنوو، وایب شات (Vibe Shot) است. «Phab» نام  خانواده‌ی جدید محصولات لنوو است که نسلی بین گوشی‌ها و تبلت‌های این شرکت می باشد .

تاریخچه ی موبایل مایکروسافت

 در سال   ۲۰۱۴ مایکروسافت شرکت تولید تلفن همراه نوکیا را به مدت ده سال خریداری کرد . شرکت مایکروسافت از اولین گوشی مستقل خود که برند نوکیا از آن حذف شده به نام لومیا ۵۳۵ رونمایی کرد. این گوشی یک گوشی هوشمند با نمایشگر پنج اینچی و دوربین جلویی پنج مگاپیکسلی است .

تاریخچه ی گوشی فلای / fly

  برند FLY در سال ۲۰۰۳ و در انگلستان ثبت گردید  . دفتر اصلی این برند در لندن واقع شده است . گوشی‌های شرکت «فلای» (Fly) از جدیدترین برندهایی هستند که به بازار موبایل وارد شدند . طی سال‌های اخیر، محصولات برند Fly علاوه بر بازارهای آسیایی در بازارهای بزرگ اروپایی، روسیه، اوکراین، ترکیه، کشورهای آفریقایی و همچنین بازارهای حوزه خلیج‌فارس عرضه شده اند .

تاریخچه ی موبایل اسمارت

گروه شرکت‌های اسمارت از مجموعه‌های مختلفی تشکیل شده است . اولین شرکت از این خانواده از سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را آغاز کرد و آخرین شرکت از این گروه، در سال ۱۳۸۹ شروع به کار کرد . تاکنون ۸ تلفن هوشمند توسط این شرکت معرفی شده‌اند. این مدل‌ها با نام‌های TESLA ،PRIME ،CLIO ،Leto ،Vega ،Ultra ،dido و Coral شناخته می‌شوند .

تاریخچه ی موبایل پرشتیژیو / prestigio

برند پرستیژیو, یک برند اروپایی می باشد که در سال ۲۰۰۲ تاسیس شده است . در کنفرانس Computex Taipei 2014، شرکت Prestigio از نخستین گوشی های ویندوزفونی خود رونمایی کرد. یکی از محصولات جدید این برند MultiPhone 7600  (موبایل پرستیژیو مالتی فون ) نام دارد . محصولات این شرکت اکنون به بیش از ۷۵ کشور عرضه می شود .

تاریخچه موبایل جی ال ایکس ( GLX )

کلمه GLX خلاصه ی عبارت General Luxe می‌باشد که  هدف آن بومی کردن تکنولوژی تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی در کشور است . این شرکت  هم اکنون با بیش از ۳۵۰۰ کارمند در زمینه ساخت تلفن‌های همراه هوشمند، کلاسیک وتبلت فعالیت می‌کند . این شرکت تاکنون محصولات فراوانی را به بازار ارائه کرده است . پرچمدار این شرکت در حال حاضر گوشی G5 می باشد.

تاریخچه ی موبایل دل / Dell

  Dell  یک شرکت امریکایی است  و در سال ۱۹۸۴ با سرمایه ۱۰۰۰ دلار به وسیله  ی مایکل دل که در آن زمان نوزده سال داشت ،  ثبت شد . در سال ۲۰۰۹ ، شرکت دل وارد بازار موبایل شد و در سال ۲۰۱۰ دوگوشی اندرویدی به بازار عرضه کرد . این شرکت در بازار موبایل فعال نبود و کل پروژه موبایل دل در سال ۲۰۱۲ لغو شد.

تاریخچه ی موبایل دیمو / Dimo

Dimo  یک برند داخلی است و بیشتر به عنوان اولین تولید کننده  ی تبلت ایرانی شناخته شد . دیمو تصمیم گرفته تا حضورش را در بخش گوشی‌های هوشمند نیز پر رنگ ‌تر کند . شرکت دیمو اخیرا چهار مدل گوشی هوشمند جدید را معرفی کرده که یکی از آنها گوشی دیمو S400 است .

تاریخچه ی موبایل سونی اریکسون / Sony Ericsson

 Sony Ericsson / سونی اریکسون توسط دو شرکت سونی ژاپن و شرکت سوئدی اریکسون در سال ۲۰۰۱ برای تولید موبایل تأسیس شد. سونی اریکسون در سال ۲۰۰۵ سری W گوشی‌های موسیقی مارک Walkman را معرفی کرد . در سال ۲۰۰۸ سونی اولین سری تلفن‌های هوشمند را با نام تجاری اکسپریا (به انگلیسی: XPERIA) روانه ی  بازار کرد . شرکت سونی در سال ۲۰۱۱ سهام اریکسون را به‌طور رسمی خریداری کرد .

تاریخچه ی موبایل گیگابایت / Gigabyte

گیگابایت تکنولوژی در سال ۱۹۸۶ میلادی در شهر تایپه کشور تایوان تاسیس گردید. این شرکت که بیشتر به تولید گوشی‌های ویندوزفونی مشغول بوده ، بیشتر یک تولید‌کننده ی محصول برای سایر شرکت‌ها و تحت برند آن‌ها بوده است . گیگا بایت در مجموع ۳۰۰,۰۰۰ گوشی‌هوشمند را تحت برند GSmart به بازارهای جهانی عرضه کرده است . گزارشات حاکی از این است که این شرکت تایوانی بعد از ۱۱ سال تلاش ناموفق در صدد خروج از بازار تلفن همراه است .

تاریخچه ی موبایل موتورولا / Motorola

 Paul V. Galvin  در تاریخ  ۱۹۲۸ با سرمایه گذاری در یک کارخانه در شیکاگو  کار خود را آغاز کرد . در اواخر سال ۱۹۸۰ موتورولا برای نخستین بار تلفن های سلولار را ساخت  و از آن زمان مدل های  مختلف موتورولا با عنوان های ؛ کیو ، آئورا ، دروید ، ریزر و… به بازار عرضه شد . در سال ۲۰۱۴ موتورولا توسط کمپانی لنوو خریداری شد . به نظر می‌رسد موتورولا و لنوو بتوانند به اوج بازگردند.

تاریخچه ی موبایل آمازون

آمازون یک  شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی است، که  به نام  آمازون کام یا آمازون دات کام (به انگلیسی : Amazon.com) معروف است . در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس، در شهر سیاتل، ایالت واشینگتن تأسیس شد. در سال ۲۰۱۴این کمپانی تصمیم گرفت شانس خود را در دنیای موبایل امتحان کند و اولین گوشی خود را با نام  Fire Phone  وارد بازار کرد .

تاریخچه موبایل بلک بری

 بلک بری نام یک شرکت تولید کننده ی تلفن همراه هوشمند است که مجهز به اینترنت و پست الکترونیکی می باشند . بلک بری ۶۲۳۰ و بلک بری ۶۷۲۰  از اولین گوشی های این برند هستند . از دیگر مدل ها می توان به  world  Edition86  اشاره کرد که در سال ۲۰۰۷ عرضه شد و مدل هایی چون cruve  ,pearl ,classic  Torch,  ,storm,Bold, از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱وارد بازار شدند .  z3 ,leap ,priv , z30 و Passport از جدید ترین مدل های بلک بری هستند .

تاریخچه ی موبایل هیوندای /Hyundai

در سال ۱۳۸۸ شرکت نیمه هادی عماد با هیوندای کره برای ساخت گوشی تلفن همراه در کشور قرار دادی انعقاد کرد و از تیر ماه۱۳۸۸ اولین سری گوشی‌‏های ساخت داخل با برند هیوندای وارد بازار شدند . اما در سال ۱۳۹۱  به دلایل مختلف از جمله ؛  شرایط نامناسب بازار تلفن همراه ، نوسانات نرخ ارز ،  نبود قطعات اولیه ی گوشی برای تولید آن  و… این شرکت خط تولید خود را متوقف کرد  .

تاریخچه ی موبایل وایو / vaio

وایو (Vaio) که روزی برند تجاری سونی برای عرضه‌ی کامپیوترهای شخصی به شمار می‌رفت، در سال ۲۰۱۴ از سونی جدا شده و تولید گوشی هوشمند را آغاز کرده است . اولین گوشی برند وایو( VA-J10 ) نام داشت و اکنون وایو گوشی ویندوزی خود را  ( VAIO Phone Biz ) نام‌ گذاری کرده است.

تاریخچه ی موبایل مارشال

مارشال نامی شناخته شده در تولید انواع لوازم خانگی و تبلت است . شرکت مارشال  به تازگی وارد حوزه ی تلفن همراه شده است . این شرکت ، دارای بیش از ۱۴۰ نمایندگی خدمات در اکثر استان های کشور می باشد. گوشی های همراه مارشال با عنوان  Marshal Me و با قیمت مناسب به بازار عرضه می شوند .

تعویض قطعات انواع برند های موبایل

 آی سی تغذیه چسبی / آی سی صدا سوخته است / انواع برند های موبایل / ایراد اسپیکر مکالمه / باتری ورم کرده است / بر طرف کردن ارور های گوشی / بر طرف کردن مشکل گوشی ضربه خورده / انواع برند های موبایل / بر طرف کردن نویز صدا / برطرف کردن مشکل دکمه های گوشی / برطرف کردن مشکل هنگ و ریست / ترمیم هارد گوشی / تست افت ولتاژ موبایل / تست تغذیه قطعات موبایل / انواع برند های موبایل

تست صدای اسپیکر موبایل / تعمیر  / mobileتعمیر تغذیه گوشی / انواع برند های موبایل / تعمیر سوکت سیم کارت گوشی / تعمیر عدم کارکرد ویبره موبایل / تعمیر مموری کارت موبایل / تعمیر موبایل / تعمیر موبایل در صورت عدم کارکرد تاچ / تعمیر پروگرام / انواع برند های موبایل / تعمیر کلید پاور گوشی / تعمیر گوشی / تعمیرات mobile / تعمیرات تخصصی انواع موبایل / تعمیرات تخصصی تغذیه موبایل / تعمیرات تخصصی موبایل / تعمیرات تخصصی گوشی موبایل / انواع برند های موبایل / تعمیرات تلفن همراه / تعمیرات حرفه ای موبایل / تعمیرات حرفه ای گوشی

تعمیرات موبایل / تعمیرات پاور موبایل / تعویض آی سی های چسبی / تعویض ال سی دی موبایل / تعویض برد گوشی / تعویض تاچ و ال سی دی گوشی / تعویض قاب پشت موبایل / تعویض قطعات موبایل / تعویض میکروفون / تعویض هارد موبایل / تعویض هارد گوشی / تعویض هارد گوشی هوآوی / حل مشکل آب خوردگی گوشی / حل مشکل بوتوث موبایل / انواع برند های موبایل / حل مشکل دوربین پشت / حل مشکل دوربین گوشی / حل مشکل روشن خاموش شدن گوشی /

تعمیرات موبایل / تعمیر موبایل سامسونگ / تعمیر موبایل اچ تی سی / تعمیر موبایل اپل / تعمیر موبایل بلک بری / تعمیر موبایل نوکیا / تعمیر موبایل ال جی / تعمیر موبایل سونی / تعمیر موبایل موتورولا / تعمیر موبایل مایکروسافت / تعمیر موبایل ایسوس / تعمیر موبایل ایسر / نمایندگی دل / بازار موبایل در ایران / پرفروش ترین گوشی تلفن همراه / تعمیر موبایل آیفون / تعمیر موبایل / تعمیر تخصصی موبایل /  نمایندگی تعمیر موبایل / تعمیر موبایل / تعمیر گوشی / تعمیرات گوشی / تعمیرات موبایل / تعمیرات موبایل اپل / تعمیرات موبایل ایسوس / تعمیرات موبایل ایسر / تعمیرات موبایل فوجیتسو

تعمیرات موبایل لنوو / تعمیرات موبایل سونی / تعمیرات موبایل سامسونگ / تعمیرات موبایل پاناسونیک / تعمیرات موبایل شارپ / تعمیرات موبایل ال جی / تعمیر موبایل ایسوس / تعمیر موبایل ایسر / تعمیر موبایل اپل / تعمیر موبایل فوجیتسو / تعمیر موبایل هواوی / تعمیر موبایل لنوو / تعمیر موبایل ال جی / تعمیر موبایل سامسونگ / تعمیر موبایل شارپ / تعمیر موبایل سونی / تعمیر موبایل پاناسونیک / تعمیر موبایل کیوسرا /